sâmbătă, 14 iunie 2025

Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Studiu de caz: Bătălia de la Maraton

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 

Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Lecția 4. Războaiele grecilor: Războaiele Medice. Războiul Peloponeziac

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 


Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Studiu de caz: Histria, Tomis și Callatis

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 

Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Lecția 3. Polisul - organizare internă: Atena și Sparta. Procesul de colonizare

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 


Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Lecția 2. Adevăr și legendă: Legendele Olimpului. Războiul Troian

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 

Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Studiu de caz: Ceramica: între utilitate și artă

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 

Unitatea IV. Civilizația greacă și sinteza elenistică / Lecția 1. Mediul natural și ocupațiile grecilor

 


Gheorghe-Florin Ghețău, Olenca-Georgiana Ghețău, Istorie. Manual pentru clasa a V-a, București, Editura Aramis, 2022. 

sâmbătă, 24 mai 2025

Citat atribuit lui Otto von Bismarck

 „În orice alianță există un cal și un călăreț”.

Otto von Bismarck

Otto von Bismarck (1815-1898)

luni, 19 mai 2025

Furtuna se amână

 Să începem cu o recapitulare:

1. România a cunoscut 35 de ani de proastă guvernare, care a însemnat corupție, nepotism, incompetență și hoție;

2. România a aderat la NATO și UE, dar aceste realizări nu au fost fructificate de clasa politică la justa lor valoare;

3. O mare parte dintre români trăiesc în continuare în sărăcie și excludere, ceea ce face ca, astăzi, să vorbim de două Românii;

4. Cele două Românii votează diferit: cea prosperă dorește continuarea direcției actuale, cealaltă este frustrată și vrea să se răzbune;

5.  România „prosperă și educată” vrea menținerea status quo-ului, în timp ce cealaltă dorește o schimbare și simte că vocea ei nu contează;

6. România pro-europeană continuă să o trateze cu dispreț pe cealaltă Românie, considerând-o, pur și simplu, proastă – și cu proștii nu ai ce face, nu-i așa?;

7. Politica externă a României se remarcă doar prin slugărnicie, liderii noștri sunt yes-men ce oscilează între Bruxelles și Washington. Direcția politicii externe a României este cea corectă, dar există spațiu de manevră, de negociere – spațiu pe care ai noștri nu par să-l vadă.